CGT assenyala que la Conselleria practica una igualtata de postal

El passat 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora, hi havia convocat una aturada internacional de dones. La protesta anava dirigida a les cures, a l'ocupació i al consum.

Secretaria de la Dona - CGT Castelló

Les treballadores de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de Castelló, davant la desinformació al voltant de l'aturada, van optar per utilitzar la mitja hora corresponent a l'esmorzar per a secundar la convocatòria de forma simbòlica.
La Confederació General del Treball considera patètica l'actuació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives a Castelló. Davant l'aturada internacional de dones, les responsables de la Conselleria a Castelló, en comptes de cridar a la mobilització en un tema que li competeix i dóna nom a la mateixa Conselleria, van generar confusió entre les treballadores que la van secundar i van apostar per la desmobilització. Cal assenyalar que la convocatòria internacional va ser secundada per moltes funcionàries que, pel que sembla, tenen molta més consciència que els alts càrrecs de la Conselleria de la necessitat de visibilitzar i denunciar la discriminació que segueixen patint les dones.
CGT considera que la consellera, Mònica Oltra, practica una igualtat "de postal" ja que mentre parla d'"igualtat real" incompleix la Llei 3/2007, d'Igualtat entre dones i homes, sense dotar-la del pressupost necessari. Amb eixa deixadesa, l'Administració autonòmica actua com a còmplice de la situació real; una realitat amb assassinats continus per violència masclista, llenguatge sexista, cosificació de la dona en els mitjans de comunicació, desprotecció de les dones i els seus fills i filles víctimes de violència masclista, bretxa salarial i precarietat laboral.
La Conselleria només compta amb dues funcionàries per a implementar les polítiques d'Igualtat en la província de Castelló. CGT exigeix que la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives realitze les funcions que li competeixen i que dote pressupostàriament la Llei 3/2007 d'Igualtat entre dones i homes.
Vanesa Almela
Secretaria de la Dona - CGT Castelló