Marzá segueix negant el treball docent de les educadores

Les 800 educadores d’educació especial que treballen a les escoles i instituts públics del País Valencià mantenen les mobilitzacions per obtenir el reconeixement de la seua tasca docent.

CGT-Generalitat Valenciana

CGT denuncia que el conseller d'Educació, Vicent Marzà, manté a les educadores en la mateixa situació aberrant que governs anteriors, considerant a les educadores d'educació especial personal no docent, malgrat que són funcionàries que porten a terme els programes educatius i possibiliten la integració de l'alumnat amb necessitats educatives especials. Això comporta que les educadores, sent el personal que més hores acompanyen a l'alumnat amb necessitats educatives en la consecució dels objectius curriculars educatius, són excloses dels claustres i altres òrgans pedagògics, i pateixen l'arbitrarietat de les direccions dels centres que incompleixen sistemàticament la normativa laboral.
Els problemes de les educadores s'acumulen. Davant l'altíssima precarietat, un 70% són interines, trobem que la conselleria no ha tret cap plaça en l'oferta d'Ocupació Pública, i tanmateix aguditza eixa precarietat catalogant més places com a no permanents, donant peu a possibles amortitzacions.
El maltractament a les educadores s'evidencia també en la ridícula oferta de formació. La conselleria només preveu un curs per a aquest nombrós col·lectiu d'empleades públiques, en València i Alacant; cap en la província de Castelló.
El conseller manté a les educadores realitzant il·legalment hores extres (les educadores tenen una jornada de 36 hores 15 minuts però treballen jornades setmanals de 40 hores). CGT tem que amb l'augment de centres amb jornada continuada la conselleria pretenga usar a les educadores en tasques de monitores de menjador malgrat que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha deixat clar que les educadores no són monitores.
Després de més d'una dotzena de concentracions durant el present curs escolar, CGT i les Plataformes d'Educadores tornen a convocar mobilitzacions per la dignificació de les condicions laborals de les educadores d'educació especial.
CONCENTRACIONS DIJOUS 6 D'ABRIL DE 2017
CASTELLÓ:
A les 18,30 hores davant la Conselleria d'Educació (av. del Mar, 23).

VALÈNCIA:
A les 18 hores davant el Palau de la Generalitat Valenciana (Plaça Manises).

ALACANT
A les 18 hores davant la Delegació del Govern (pl. Muntanyeta, 6).

Actualment la Conselleria d'Educació compta amb 882 educadores d'educació especial (458 a la província de València, 294 a la província d'Alacant i 130 a la província de Castelló).

CGT-Generalitat Valenciana