Hondures: un any de l’assassinat de Berta Càceres

El passat més de Març es va complir un any de l'assassinat de la dirigent indígena hondurenya Berta Càceres. També es complia un any de l'assassinat de l'activista hondureny Nelson García.

Comunicació CGT PV-M

Berta Càceres i Nelson García eren membres actius del Consell Cívic d'Organitzacions Populars i Indígenes d'Hondures (COPINH), la primera en qualitat de cofundadora d'aquesta organització.
Tots dos formen part d'una llarga llista d'activistes ambientals i indígenes assassinats a Hondures per defensar els territoris ancestrals de la voracitat de les empreses hidroelèctriques i dels desastrosos resultats que la construcció de preses té i tindrà al territori i en la vida de les comunitats indígenes.
Hondures s'ha convertit en un territori en el qual ser defensor dels valors mediambientals i dels drets de les poblacions indígenes es converteix en una amenaça directa de mort. Algunes fonts donen la xifra d'almenys 123 defensors de la terra assassinats des de 2010 i qualifiquen al país com el més perillós del món per als defensors.
Segons totes les recerques la mort de Berta Càceres va estar induïda directament des de l'empresa hidroelèctrica de la que venia denunciant les seues pràctiques , no obstant això solament s'ha detingut a càrrecs intermedis mentre que els culpables d'ordenar el seu assassinat segueixen al carrer.
La seua filla qualifica les actuacions realitzades fins ara com una farsa i una cortina de fum, "perquè ni tan sols hi ha certesa que els detinguts estiguen implicats i les irregularitats són tan grans que podrien quedar en llibertat en qualsevol moment per defectes de forma".
Després de tot l'ocorregut en 2016 l'assetjament als defensors de la terra no ha cessat.
Segons Erika Guevara, directora per a les Amériques d'Amnistia Internacional "el missatge és clar: si la teua tasca pels de drets humans molesta als qui tenen el poder, et mataran".

Pots recolzar la campanya de Justícia per a Berta Càceres i Nelson García! des de: