Comença la Vaga General a Catalunya

Comunicat del Secretariat Permanent de la CGT de Catalunya

Des de les 00:00 ha començat la vaga general a Catalunya, en un seguiment que s’espera massiu, amb concentracions i moviments de piquets durant el matí, i que culminarà amb fortes manifestacions a les principals ciutats.
Avui no hi ha cap ‘aturada de país’, aquesta invenció no és més que una figura retòrica i irrellevant construïda pels sindicats CCOO i UGT per amagar la seva inacció en no donar suport a la vaga general de 24 hores d’avui dimarts, convocada pels sindicats CGT, IAC, COS i I-CSC. En aquest sentit, han decebut, un cop més, als milions de treballadors i treballadores farts de la prepotència de l’estat, les reformes laborals i el patiment acumulat.
Avui la gent que lluita pels seus drets fan vaga general, un dret guanyat a pols per la classe treballadora que s’activa en defensa dels nostres interessos i drets. Malgrat les intoxicacions dels anomenats ‘sindicats majoritaris’, el poble català sortirà al carrer en massa per molts motius, els laborals indicats a les convocatòries i també contra la bota militar que ha vessat la nostra sang als col·legis on estudien els nostres fills i filles.
Aquest matí, en sortir el Sol, l’alba il·luminarà la llibertat d’un dia de vaga general que omplirà carrers i places de dignitat obrera. Allò que temen patronals i estats.
Els carrers seran sempre nostres.
Secretariat Permanent del Comitè Confederal de la CGT de Catalunya
3 d’octubre de 2017